بهترین ساعت صرف غذا

خانوم بزرگ

زمان‌بندی در صرف غذا و یا میان وعده‌ها روشی هوشمندانه است برای تامین سوخت و ساز بدن و همچنین دستگاه گوارش از سلامت بیشتری برخوردار خواهد شد. در ادامه باخانوم بزرگ همراه باشید تا راجع به زمان مناسب برای صرف وعده‌های غذایی صحبت کنیم.

صبحانه: ۷ صبح

طبق نتیجه‌گیری دانشمندان بهترین صبحانه، صبحانه‌ای است که غنی از پروتئین باشد. چنین صبحانه‌ای باعث می‌شود تا فرد در طول روز سرحال و پر انرژی باشد و کمتر تمایل به خوردن تنقلات پیدا کنند. همچنین در صبح غلات و حبوبات بخورید، زیرا به حفظ عملکرد صحیح روده کمک می‌کند.
نکته: سعی کنید از شیرینیجات در صبحانه دوری کنید.

میان وعده: ۱۰ صبح

اگر صبحانه را زود میل کرده باشید، معمولا قبل از ناهار دوباره گرسنه خواهید شد؛ بنابراین می‌توانید میان وعده‌های سالم میل کنید. توجه داشته باشید که نیازی نیست هر روز یک نوع غذا یا به یک میزان برای خوردن میان وعده داشته باشید.

ناهار: ۱۲:۳۰ ظهر

برای ناهار می‌توانید مقداری گوشت بدون چربی مرغ یا ماهی بپزید و میل کنید. همچنین چربی‌های سالمی مانند آووکادو یا روغن زیتون بخورید تا بدنتان بتواند ویتامین‌های محلول چربی مانند ویتامین‌های A، D، E. و K. که در میوه و سبزیجات یافت می‌شود را بهتر جذب کند. پس سعی کنید با ناهار خود تکه‌ای هویج، گوجه، فلفل دلمه‌ای یا خیار میل کنید.

پیک‌های خانوم بزرگ برای نهار ساعت 11:30 ظهر غذا را از مادران تحویل گرفته و شروع به پخش می‌کند.

خانوم بزرگ

میان وعده بعد از ظهر: ۴ بعد از ظهر

مقداری سیب زمینی پخته شده یا سرخ شده یا بادام و مقداری میوه میل کنید. مطمئن شوید که بدن شما مقداری پروتئین و چربی سالم نیز دریافت کند.

موز، ماست کم چرب یا شیر کاکائو: چنین میان وعده‌هایی سریعا هضم می‌شوند. اگر عصر‌ها ورزش می‌کنید خوردن آن‌ها ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از ورزش بسیار مناسب است. اما از مواد غذایی با فیبر بالا اجتناب کنید، زیرا می‌توانند باعث نفخ ناخوشایندی شوند.

بهتر است که در این زمان قهوه ننوشید، زیرا گرسنگی را رفع می‌کند، ولی روز بعد بدن شما را برای پرخوری تنظیم می‌کند.

شام: ساعت ۷ عصر

یک چهارم بشقاب شما باید حاوی پروتئین بدون چربی باشد. یک چهارم دیگر دانه‌ها و حبوبات؛ و نیم دیگر بشقاب سبزیجات یا سالاد باشد. همچنین یک قاشق چای خوری (حدود ۵ میلی لیتر) چربی سالم همراه غذای خود داشته باشید (می‌تواند روغن سالمی مانند روغن زیتون در هنگام پخت غذا یا در سس سالاد‌تان باشد)
برنج، مرغ یا ماهی پخته شده نیز می‌تواند مناسب باشد
سعی کنید در خوردن غذای خود عجله نداشته باشید و به آرامی و خونسردی بخورید.

پیک‌های خانوم بزرگ برای سرویس شام ساعت 7 عصر غذا را از مادران تحویل گرفته و شروع به پخش غذا می‌کند

سالاد

خوراک مختصری قبل از خواب: ۱۱ شب

اگر بین شام خود و زمان خوابتان بیشتر از ۴ ساعت طول کشید بهتر است یک ته بندی داشته باشید. حتما یک غذای سبک میل کنید و در ذهن خود وعده یک صبحانه خوب و کامل را در صبح روز بعد به خود بدهید.
مقداری دارچین روی سیب بریزید و در مایکروویو بگذارید سپس میل کنید. این یک میان وعده عالی و سبک است.

برگشت به بالا